Analisi CAPA sulla W16/17 - crescita elevata

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spanna
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Analisi CAPA sulla W16/17 - crescita elevata

Messaggio da leggereda spanna » dom 30 ott 2016, 16:37:07

http://centreforaviation.com/analysis/e ... 617-310109

The summer 2016 season came to an end on 29-Oct-2016. Adjusting for an extra week relative to the previous summer, it produced seat growth of 6% for capacity to/from/within Europe, matching the rate of growth in summer 2015, but higher than the 10-year average rate of 4% and higher than any other summer since 2010.

Current indications from data filed with OAG are that Europe will also experience accelerating capacity growth in the winter 2016/2017 season, which runs from 30-Oct-2016 to 25-Mar-2017. Adjusting for the season being shorter by one week relative to last winter, total seat growth in Europe is set to reach 7%, compared with 6% growth in winter 2015/2016 (and 6% growth in summer 2016). This is higher than the 10-year average rate for winter of 3% and the highest winter growth since 2007/2008.

On routes to all but one region from Europe, seat growth this winter will both be faster than last winter and higher than its 10-year average. The one exception is Europe to Middle East, the fastest-growing region, where capacity growth will remain at 10%. This report presents analysis of this winter's seat growth for Europe by region and by airline group.
........
molto interessante - con una crescita cosi' elevata sicuramente i prezzi caleranno per la gioia dei viaggiatori
20 anni di perdite senza soluzione di continuità per liberarsi di alitalia. Per ITA airways ne occorreranno molti meno.

Valery75
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Re: Analisi CAPA sulla W16/17 - crescita elevata

Messaggio da leggereda Valery75 » gio 03 nov 2016, 15:18:01

Nell´articolo c´é scritto:

The Atlantic ++ JV within Star is growing capacity by 5% this winter, driven mainly by Air Canada, also by Lufthansa and SWISS, but the other two alliances are reducing capacity this winter. In oneworld the 1% capacity reduction in the North Atlantic JV is mainly due to American Airlines, while SkyTeam's JV will have 1% less capacity as a result of cuts from Delta and Alitalia.
Poi nel grafico sottostante mostra un calo del 19% di capacitá rispetto all´anno scorso di Alitalia sul nord America. Hanno allungato la sospensione invernale di qualche rotta o ne hanno ridotto le frequenze?

Immagine

spanna
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Re: Analisi CAPA sulla W16/17 - crescita elevata

Messaggio da leggereda spanna » ven 04 nov 2016, 19:17:42

credo che per aprire mexico city la JV li abbia costretti a stagionalizzare qualche volo verso gli USA
20 anni di perdite senza soluzione di continuità per liberarsi di alitalia. Per ITA airways ne occorreranno molti meno.

Valery75
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Re: Analisi CAPA sulla W16/17 - crescita elevata

Messaggio da leggereda Valery75 » ven 04 nov 2016, 22:17:52

spanna ha scritto:credo che per aprire mexico city la JV li abbia costretti a stagionalizzare qualche volo verso gli USA
Probabilmente hai ragione, guardando sul sito di ADR fino al 13 marzo operano solo JFKx2 e MIA. Il 20% sarebbero solamente circa 4 frequenze settimanali e MEX viene operata 3xW, quindi i conti tornano. Non pensavo rimanessero solo 2 destinazioni d´inverno, ormai hanno stagionalizzato 2/3 del network.....
Secondo il sito di ADR le altre destinazioni vengono riattivate nelle seguenti date:
13 marzo boston
26 marzo toronto
25 aprile los angeles
1 maggio chicago


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