molto interessante - con una crescita cosi' elevata sicuramente i prezzi caleranno per la gioia dei viaggiatori
The summer 2016 season came to an end on 29-Oct-2016. Adjusting for an extra week relative to the previous summer, it produced seat growth of 6% for capacity to/from/within Europe, matching the rate of growth in summer 2015, but higher than the 10-year average rate of 4% and higher than any other summer since 2010.
Current indications from data filed with OAG are that Europe will also experience accelerating capacity growth in the winter 2016/2017 season, which runs from 30-Oct-2016 to 25-Mar-2017. Adjusting for the season being shorter by one week relative to last winter, total seat growth in Europe is set to reach 7%, compared with 6% growth in winter 2015/2016 (and 6% growth in summer 2016). This is higher than the 10-year average rate for winter of 3% and the highest winter growth since 2007/2008.
On routes to all but one region from Europe, seat growth this winter will both be faster than last winter and higher than its 10-year average. The one exception is Europe to Middle East, the fastest-growing region, where capacity growth will remain at 10%. This report presents analysis of this winter's seat growth for Europe by region and by airline group.
........
Analisi CAPA sulla W16/17 - crescita elevata
Regole del forum
in questa sezione si trattano tutti gli argomenti riguardanti vettori aerei con COA estero
in questa sezione si trattano tutti gli argomenti riguardanti vettori aerei con COA estero
Analisi CAPA sulla W16/17 - crescita elevata
http://centreforaviation.com/analysis/e ... 617-310109
20 anni di perdite senza soluzione di continuità per liberarsi di alitalia. Per ITA airways ne occorreranno molti meno.
Re: Analisi CAPA sulla W16/17 - crescita elevata
Nell´articolo c´é scritto:spanna ha scritto:http://centreforaviation.com/analysis/e ... 617-310109
Poi nel grafico sottostante mostra un calo del 19% di capacitá rispetto all´anno scorso di Alitalia sul nord America. Hanno allungato la sospensione invernale di qualche rotta o ne hanno ridotto le frequenze?
The Atlantic ++ JV within Star is growing capacity by 5% this winter, driven mainly by Air Canada, also by Lufthansa and SWISS, but the other two alliances are reducing capacity this winter. In oneworld the 1% capacity reduction in the North Atlantic JV is mainly due to American Airlines, while SkyTeam's JV will have 1% less capacity as a result of cuts from Delta and Alitalia.
Re: Analisi CAPA sulla W16/17 - crescita elevata
credo che per aprire mexico city la JV li abbia costretti a stagionalizzare qualche volo verso gli USA
20 anni di perdite senza soluzione di continuità per liberarsi di alitalia. Per ITA airways ne occorreranno molti meno.
Re: Analisi CAPA sulla W16/17 - crescita elevata
Probabilmente hai ragione, guardando sul sito di ADR fino al 13 marzo operano solo JFKx2 e MIA. Il 20% sarebbero solamente circa 4 frequenze settimanali e MEX viene operata 3xW, quindi i conti tornano. Non pensavo rimanessero solo 2 destinazioni d´inverno, ormai hanno stagionalizzato 2/3 del network.....spanna ha scritto:credo che per aprire mexico city la JV li abbia costretti a stagionalizzare qualche volo verso gli USA
Secondo il sito di ADR le altre destinazioni vengono riattivate nelle seguenti date:
13 marzo boston
26 marzo toronto
25 aprile los angeles
1 maggio chicago
Chi c’è in linea
Visitano il forum: Nessuno e 68 ospiti