http://www.ilmessaggero.it/primopiano/e ... 72299.html
http://avherald.com/h?article=4af15205&opt=0
ncident: France A388 over Greenland on Sep 30th 2017, fan and engine inlet separated
By Simon Hradecky, created Saturday, Sep 30th 2017 17:52Z, last updated Saturday, Sep 30th 2017 19:01Z
An Air France Airbus A380-800, registration F-HPJE performing flight AF-66 from Paris Charles de Gaulle (France) to Los Angeles,CA (USA), was enroute at FL370 about 200nm southeast of Nuuk (Greenland) when the fan and inlet of the #4 engine (GP7270, outboard right hand) separated from the engine. The crew descended the aircraft to FL310 and diverted to Goose Bay,NL (Canada) for a safe landing about 2 hours later. Emergency services reported hydraulic fluid leaking from the engine.
A runway inspection discovered debris on the arrival runway, which needed to be cleaned before the runway could be reopened.
A passenger reported there was a loud thud followed by vibrations.
The passengers report they are still on board of the aircraft about 2 hours after landing because the airport does not have stairs to accomodate the A380.
The airline reported the aircraft diverted to Goose Bay following serious damage to one of the four engines. Flight and Cabin crew handled the serious incident perfectly. Teams are being dispatched to Goose Bay to assist the passengers, the airline is working to re-route the passengers to Los Angeles via their connecting platforms in North America.
Grave incidente su 380AF sopra la Groenlandia
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Grave incidente su 380AF sopra la Groenlandia
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Re: Grave incidente su 380AF sopra la Groenlandia
Rolls-Royce vs Engine Alliance: 1-1
Battuta a parte, nei due gravi incidenti occorsi all'A380 a causa dei motori, occorre rimarcare che non si sono registrate né vittime né feriti. Potrà piacere oppure no, si potranno elogiare oppure no le sue caratteristiche tecniche ed economiche, ma indubbiamente il velivolo ha superato brillantemente entrambe le emergenze. Kudos to the Airbus engineers!
Battuta a parte, nei due gravi incidenti occorsi all'A380 a causa dei motori, occorre rimarcare che non si sono registrate né vittime né feriti. Potrà piacere oppure no, si potranno elogiare oppure no le sue caratteristiche tecniche ed economiche, ma indubbiamente il velivolo ha superato brillantemente entrambe le emergenze. Kudos to the Airbus engineers!
Re: Grave incidente su 380AF sopra la Groenlandia
Mi ricordo un commento su flight international a riguardo del primo incidente che commentava come il A380 si fosse rivelato "highly fault tolerant"KittyHawk ha scritto:Rolls-Royce vs Engine Alliance: 1-1
Battuta a parte, nei due gravi incidenti occorsi all'A380 a causa dei motori, occorre rimarcare che non si sono registrate né vittime né feriti. Potrà piacere oppure no, si potranno elogiare oppure no le sue caratteristiche tecniche ed economiche, ma indubbiamente il velivolo ha superato brillantemente entrambe le emergenze. Kudos to the Airbus engineers!
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