Vietnam Airlines: piani espansione, valuta anche Milano

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Vietnam Airlines: piani espansione, valuta anche Milano

Messaggio da leggereda skyrobbie » mer 27 gen 2016, 17:23:43

Sembra ironico e se ne è parlato ampiamente già qui nel forum, ma da questo articolo apparso su Centreforaviation.com si evince che la compagnia vietnamita sta valutando potenziali nuove destinazioni europee e tra queste appare anche Milano. E' ovvio che "tra il dire e il fare c'è sempre di mezzo il mare" (e nel caso specifico la mancanza di voli feeder a supporto), ma è interessante notare che almeno l'intenzione c'è....Vietnam Airlines è da anni che parla di possibili voli sull'Italia (già dai tempi del forum di Politicaonline, di cui qualcuno forse si ricorderà :yeah: ) e fino ad oggi nulla si è concretizzato, forse bisognerà attendere dal 2019 in poi con l'arrivo di nuovi aeromobili.

Widebody growth to accelerate from 2019

Overall there will be limited opportunities to expand the long-haul network in the short to medium term as nearly all the widebodies being delivered over the next three years are earmarked as replacements. Hanoi-Sydney could be the only new long-haul route launched in 2016.

But there will be opportunities to pursue faster expansion when the eight 787-10 are delivered in 2019 to 2021. The 787-10 could be used on existing flights to Europe, freeing up the 787-9 for new European destinations.

The Vietnam Airlines IPO prospective identified Berlin as the next European route

The Vietnam Airlines IPO prospective identified Berlin as the next European route and stated that Amsterdam, Milan and Prague were also under evaluation. It also identified Doha and Dubai in the Middle East and Delhi and Mumbai in India as potential new destinations.

Vietnam Airlines currently does not have any destinations in South Asia or the Middle East. India, which Vietnam Airlines initially anticipated launching in 2015, could still potentially be launched in the short to medium term using A330s.

The Middle East, which was never seen as a near-term priority, seems unlikely given the intensifying competition from Gulf carriers. Emirates, Etihad and Qatar all now serve Vietnam, providing sufficient capacity to the Middle East and a very competitive one-stop product to Europe.


:ciao:

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