QANTAS TORNA A PARIGI
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in questa sezione si trattano tutti gli argomenti riguardanti vettori aerei con COA estero
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QANTAS TORNA A PARIGI
Dopo 20 anni, la compagnia Qantas ritorna a Parigi.
Il collegamento tra Perth e Parigi è attivo da venerdì 12 luglio con 4 voli settimanali serviti da B787-9.
Il volo ha una durata di circa 17 ore e 20 minuti.
Il volo Perth-Parigi è al numero 6 nella classifica dei voli più lunghi
Il collegamento tra Perth e Parigi è attivo da venerdì 12 luglio con 4 voli settimanali serviti da B787-9.
Il volo ha una durata di circa 17 ore e 20 minuti.
Il volo Perth-Parigi è al numero 6 nella classifica dei voli più lunghi
Re: QANTAS TORNA A PARIGI
Chissà se la prossima sarà Francoforte: all'epoca, negli anni '2000, fu l'ultima destinazione dell'Europa Continentale ad essere abbandonata. A FRA e LHR ci volava anche Air New Zealand.Leoo ha scritto: ↑dom 14 lug 2024, 12:23:56 Dopo 20 anni, la compagnia Qantas ritorna a Parigi.
Il collegamento tra Perth e Parigi è attivo da venerdì 12 luglio con 4 voli settimanali serviti da B787-9.
Il volo ha una durata di circa 17 ore e 20 minuti.
Il volo Perth-Parigi è al numero 6 nella classifica dei voli più lunghi
Curioso come solo 10 anni fa si dicesse che i voli ultra lunghi sarebbero spariti man mano e invece adesso stanno riprendendo piede.
- malpensante
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- Iscritto il: mar 20 nov 2007, 18:05:14
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QANTAS TORNA A PARIGI
Dipende molto dal costo del carburante, perché il consumo per chilometro dipende dalla quantità di carburante imbarcato e dal suo peso.
Da Perth a Parigi sono 8.863 miglia, il consumo di carburante è più del doppio di quello di un volo di 4.431,5.
Dipende anche dalla disponibilità di aerei più moderni, che consumano meno. Consumando diciamo il 20% in meno, diminuiscono del 20% anche il maggior consumo del volo senza scalo e il relativo maggio costo.
Da Perth a Parigi sono 8.863 miglia, il consumo di carburante è più del doppio di quello di un volo di 4.431,5.
Dipende anche dalla disponibilità di aerei più moderni, che consumano meno. Consumando diciamo il 20% in meno, diminuiscono del 20% anche il maggior consumo del volo senza scalo e il relativo maggio costo.
Re: QANTAS TORNA A PARIGI
Ovvero A350-1000 XLR in arrivo. Comunque su tratte molto lunghe il consumo inizia a diventare esponenziale o simil tale. Voli ultra lunghi vogliono yelds alti.
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- malpensante
- Messaggi: 19675
- Iscritto il: mar 20 nov 2007, 18:05:14
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QANTAS TORNA A PARIGI
Yields alti vuol dire sia disponibilità da parte dei passeggeri di pagare un premio per il volo non-stop, sia configurazione con mezzo aereo dedicato alle classi premium, come il 787-9 di Qantas che arriva a Roma e a Parigi.
Tra l’altro, per quanto possano pesare le poltrone lie-flat, più ce ne sono a discapito di quelle di Economy, meno passeggeri e bagagli ci sono, meno pesa l’aereo e meno carburante va imbarcato, limitando l’aumento esponenziale del consumo.
Tra l’altro, per quanto possano pesare le poltrone lie-flat, più ce ne sono a discapito di quelle di Economy, meno passeggeri e bagagli ci sono, meno pesa l’aereo e meno carburante va imbarcato, limitando l’aumento esponenziale del consumo.
- cesare.caldi
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- Iscritto il: lun 15 ott 2007, 22:55:42
Re: QANTAS TORNA A PARIGI
Tutto molto bello, il problema è che tutti questi posti premium che servono per poter reggere economicamente queste rotte ultra long range, li devi poi riuscire a riempire...
- malpensante
- Messaggi: 19675
- Iscritto il: mar 20 nov 2007, 18:05:14
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Re: QANTAS TORNA A PARIGI
Pare che per Roma non sia un problema, dubito che lo sarà a Parigi.
Re: QANTAS TORNA A PARIGI
Se non sbaglio mi sembra che il volo sia in collaborazione anche con gli enti turistici, non escludo quindi che ci sia un qualche allotment di posti per Australiani che comprano viaggi organizzati.malpensante ha scritto: ↑lun 15 lug 2024, 14:41:50 Pare che per Roma non sia un problema, dubito che lo sarà a Parigi.
Re: QANTAS TORNA A PARIGI
Eh, ma Cesare ha sempre più info di chi lavora nel settore e prende le decisioni, ricorda.malpensante ha scritto:Pare che per Roma non sia un problema, dubito che lo sarà a Parigi.
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Re: QANTAS TORNA A PARIGI
Secondo me è tutta questione che è proprio il prodotto in sé che è premium e va a catturare quella fascia di mercato premium che, a quanto pare, esiste.
Re: QANTAS TORNA A PARIGI
Esattamente. Ma se uno giudica sempre tutto esclusivamente con il metro della propria esperienza personale (e dei propri desiderata), questo non lo si vuole capire.milmxp ha scritto:Secondo me è tutta questione che è proprio il prodotto in sé che è premium e va a catturare quella fascia di mercato premium che, a quanto pare, esiste.
Se devo valutare in base ai miei parametri, preferirei comunque uno scalo in ME o in Asia per arrivare a SYD o MEL, piuttosto che a PER dopo (o prima) di un volo da 18h.
Però devo partire dall’assunto che in Qantas, al di là di questioni di hubris, abbiano fatto le proprie valutazioni disponendo di dati adeguati.
Non che l’idea debba debba essere una boiata a prescindere sulla base del mio punto di vista…
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Re: QANTAS TORNA A PARIGI
Premetto che non sono mai stato in Australia e non e’ mai stata una mia priorità (sarò uno dei pochi ma non mi attira) ma per lavoro mi e’ capitato proprio a febbraio se non rifiutato dal sottoscritto dopo aver visto la rotta (Milano Londra Perth). Stavo male al solo pensiero di farmi 18h in Y. La trovo ( parere soggettivo) di una scomodità che se dovessi andare nemmeno la prenderei in considerazione come gia fatto.
Re: QANTAS TORNA A PARIGI
QF sta valutando di espandere le rotte internazionali, ritornando su Atene ed Ord e su nuove destinazioni come Seattle e Las Vegas.
Qantas eyes flights to Athens, Seattle, Chicago, Las Vegas
As more long-range jets join the fleet, here’s where Qantas wants to fly them…
By David Flynn, July 19 2024
Qantas eyes flights to Athens, Seattle, Chicago, Las Vegas
Executive Traveller exclusive
Qantas has revealed some of the cities on its “short list” for new international routes as more Boeing 787 jets become available, both from the return of the A380 superjumbos and with new deliveries of 787s and Airbus A350-1000s within the next five years.
“We generally have 10 markets under analysis” at any time, says Qantas International CEO Cam Wallace, “and five under deep analysis.”
Seattle is high on that list, Wallace told Executive Traveller during a media briefing at Airbus HQ in Toulouse, France, citing the strength of home carrier and fellow Oneworld member Alaska Airlines.
“We have a good relationship with them and they’re very keen for us to fly there.”
Direct Sydney-Seattle flights would be almost the same distance as Qantas’ current trans-Pacific trek between Sydney and Vancouver.
Seattle’s long-standing appeal spans from being the home of US high-tech titans to a hub for Arctic and Alaskan cruises, as well as the natural outdoor attractions of the Pacific Northwest, while Alaska Airlines could provide a pipeline of inbound tourism.
Chicago and Vegas
Chicago, which Qantas was on the cusp of launching as a direct flight from Brisbane in April 2020 before the pandemic took hold, remains on the radar.
“That’s another strong market where there’s demand in both directions,” Wallace observed, with Chicago also serving as a gateway to the mid-West and a hub for American Airlines.
As the only non-stop flight between Australia and Chicago, this would provide a valuable ‘monopoly route' for Qantas.
Wallace is also looking at Las Vegas, attracted by its combination of business travel for conferences and conventions as well as leisure trips.
The Las Vegas Convention and Visitors Authority reports Australia represented the second-largest number of overseas visitors in 2023 after the UK, with 264,900 visitors – a surging increase of 74.2% over the previous year, although still off the pace against the 358,000 Aussie visitors recorded in 2019.
Greece is the word…
For her part, Qantas Group CEO Vanessa Hudson singled out Greece as a possible seasonal destination from Perth, joining Rome as a drawcard for the European summer and year-round flights to London and Paris.
“Every person I speak to at the moment is going to Greece,” she told media at the launch of Qantas’ direct Perth-Paris flights, and sees more red-tailed Boeing 787s as well as A350-1000s using Perth as a springboard to Europe.
Of course, it all comes down to “when we have the aircraft,” Hudson said, acknowledging the reality of a fleet which is currently short of meeting Qantas’ ambitions.
“There’s a whole bunch of markets like Greece and Germany that we’ve flown to before on a connecting basis that we’ll look at (for direct flights),” Wallace added.
An agile kangaroo
Wallace is also adopting a nimble and “agile” approach to extending the Qantas network: studying destinations and ‘city pairs’, crunching the numbers, and if those numbers stack up, moving fast to take advantage of it – but if demand later softens, being prepared to move on.
“We’ve got to be really thoughtful and quite purposeful about how we deploy that capacity, but also agile,” Wallace says.
“If stuff doesn’t work, we’re not going to just kind of keep going. We’ve got to have to move the capital where we see the best returns.”
Hudson draws on her background as Qantas’ Chief Financial Officer when she describes aircraft as “mobile assets, and they’re pretty expensive assets to leave in a market that’s not performing.”
“We demonstrated it in China, we redeployed that capacity into India (and) into Singapore where the demand was.”
“And I think it’s really important that we do that because we’re very focused on continuing to grow profitability, but sustainably. And that’s really important to be able to afford the new aircraft that are coming.”
https://www.executivetraveller.com/news ... -las-vegas
Qantas eyes flights to Athens, Seattle, Chicago, Las Vegas
As more long-range jets join the fleet, here’s where Qantas wants to fly them…
By David Flynn, July 19 2024
Qantas eyes flights to Athens, Seattle, Chicago, Las Vegas
Executive Traveller exclusive
Qantas has revealed some of the cities on its “short list” for new international routes as more Boeing 787 jets become available, both from the return of the A380 superjumbos and with new deliveries of 787s and Airbus A350-1000s within the next five years.
“We generally have 10 markets under analysis” at any time, says Qantas International CEO Cam Wallace, “and five under deep analysis.”
Seattle is high on that list, Wallace told Executive Traveller during a media briefing at Airbus HQ in Toulouse, France, citing the strength of home carrier and fellow Oneworld member Alaska Airlines.
“We have a good relationship with them and they’re very keen for us to fly there.”
Direct Sydney-Seattle flights would be almost the same distance as Qantas’ current trans-Pacific trek between Sydney and Vancouver.
Seattle’s long-standing appeal spans from being the home of US high-tech titans to a hub for Arctic and Alaskan cruises, as well as the natural outdoor attractions of the Pacific Northwest, while Alaska Airlines could provide a pipeline of inbound tourism.
Chicago and Vegas
Chicago, which Qantas was on the cusp of launching as a direct flight from Brisbane in April 2020 before the pandemic took hold, remains on the radar.
“That’s another strong market where there’s demand in both directions,” Wallace observed, with Chicago also serving as a gateway to the mid-West and a hub for American Airlines.
As the only non-stop flight between Australia and Chicago, this would provide a valuable ‘monopoly route' for Qantas.
Wallace is also looking at Las Vegas, attracted by its combination of business travel for conferences and conventions as well as leisure trips.
The Las Vegas Convention and Visitors Authority reports Australia represented the second-largest number of overseas visitors in 2023 after the UK, with 264,900 visitors – a surging increase of 74.2% over the previous year, although still off the pace against the 358,000 Aussie visitors recorded in 2019.
Greece is the word…
For her part, Qantas Group CEO Vanessa Hudson singled out Greece as a possible seasonal destination from Perth, joining Rome as a drawcard for the European summer and year-round flights to London and Paris.
“Every person I speak to at the moment is going to Greece,” she told media at the launch of Qantas’ direct Perth-Paris flights, and sees more red-tailed Boeing 787s as well as A350-1000s using Perth as a springboard to Europe.
Of course, it all comes down to “when we have the aircraft,” Hudson said, acknowledging the reality of a fleet which is currently short of meeting Qantas’ ambitions.
“There’s a whole bunch of markets like Greece and Germany that we’ve flown to before on a connecting basis that we’ll look at (for direct flights),” Wallace added.
An agile kangaroo
Wallace is also adopting a nimble and “agile” approach to extending the Qantas network: studying destinations and ‘city pairs’, crunching the numbers, and if those numbers stack up, moving fast to take advantage of it – but if demand later softens, being prepared to move on.
“We’ve got to be really thoughtful and quite purposeful about how we deploy that capacity, but also agile,” Wallace says.
“If stuff doesn’t work, we’re not going to just kind of keep going. We’ve got to have to move the capital where we see the best returns.”
Hudson draws on her background as Qantas’ Chief Financial Officer when she describes aircraft as “mobile assets, and they’re pretty expensive assets to leave in a market that’s not performing.”
“We demonstrated it in China, we redeployed that capacity into India (and) into Singapore where the demand was.”
“And I think it’s really important that we do that because we’re very focused on continuing to grow profitability, but sustainably. And that’s really important to be able to afford the new aircraft that are coming.”
https://www.executivetraveller.com/news ... -las-vegas
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