E' quello che pensavo anche io. Ma in compenso se ci fosse un aeroporto tipo CAN al posto di MXP, che ne sarebbe della magnifica brughiera che tutto il mondo ci invidia? Da noi non si riesce neppure ad espandere l'area cargo ...
La Cina riapre i confini e i voli
Re: La Cina riapre i confini e i voli
Re: La Cina riapre i confini e i voli
Non serve avere deliri di onnipotenza per MXP... Guangzhou ha quasi 20 milioni di abitanti e un'area metropolitana di quasi 40.
Ci sono esempi molto piu' calzanti, senza andare in fanta anche quando non ce n'e' bisogno...
Ci sono esempi molto piu' calzanti, senza andare in fanta anche quando non ce n'e' bisogno...
Re: La Cina riapre i confini e i voli
Nessuno sogna di avere un "mega aeroporto" alla cinese al posto dell'attuale MXP (arroma avevano tale sogno con FCO2, ma a quanto pare anche lì si sono adeguati alla realtà). Resta il fatto che mentre altrove si costruisce secondo le esigenze e magari anche prevenendo quelle future, a MXP non si prevede nulla di rilevante per una decina d'anni ancora, secondo la logica del "tegn à man i danée" o comunque si scriva (e distribuiscili ai soci, cioè al Comune di Milano). La cosa è deprimente.
Re: La Cina riapre i confini e i voli
Sono d'accordo, ma mi acconterei di avere MXP con le espansioni necessarie e una connettivita' a Milano come dio comanda.robix ha scritto: ↑gio 12 set 2024, 11:18:27 Nessuno sogna di avere un "mega aeroporto" alla cinese al posto dell'attuale MXP (arroma avevano tale sogno con FCO2, ma a quanto pare anche lì si sono adeguati alla realtà). Resta il fatto che mentre altrove si costruisce secondo le esigenze e magari anche prevenendo quelle future, a MXP non si prevede nulla di rilevante per una decina d'anni ancora, secondo la logica del "tegn à man i danée" o comunque si scriva (e distribuiscili ai soci, cioè al Comune di Milano). La cosa è deprimente.
L'Asia marcia ben piu' spedita del resto del mondo dal punto di vista infrastrutturale (anche per colmare i gap esistenti), ma l'Italia resta purtroppo fanalino di coda anche localmente...
Re: La Cina riapre i confini e i voli
Posto che Canton è base di una compagnia da 600 velivoli che ne occupa una grande quantità sullo scalo e aeroporto di riferimento di una megalopoli ma in Cina è piena di scali di ben più piccola portata in grado di superare sia la nostra vetusta aerostazione T1 che L’ Hongqiao de noantri.
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Re: La Cina riapre i confini e i voli
Veramente impressionante!!BAlorMXP ha scritto: Posto qui per l’interessante update proveniente da CAN si stanno ultimando i lavori per terminare e unificare l’imponente T1 e T2 del Baiyun Intl.
Nel render sottostante il colpo d’occhio a fine Lavori con il T3 e T3S
Il T3 in fase di completamento della prima tranche, in una foto di ieri, che dovrebbe iniziare ad essere operativa da fine 2025.
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Posto qui sotto un articolo di quest'anno che riguarda proprio l'aeroporto di Baiyun:
New Guangzhou airport to boost southern China's aviation network
By Zheng Caixiong in Guangzhou
Guangzhou will begin constructing its second airport within the year, consolidating the Guangdong provincial capital's position as an aviation hub in southern China.
The Guangdong Provincial Development and Reform Commission released a statement listing the new airport as a key project for construction in 2024.
The airport will be located in Foshan's Gaoming district and its first phase will include two 45-meter-wide runways, reaching 3,800 and 3,600 meters long, respectively, plus a terminal and related supporting facilities, according to the statement published on the commission's official website on Wednesday.
The new airport will join the international aviation hubs in the Guangdong-Hong Kong-Macao Greater Bay Area and become an aviation transportation hub for the western part of the GBA, fortifying Guangzhou's status as an international aviation transport focal point.
The new airport is projected to have an annual passenger throughput of 30 million visits by 2035 and more than 60 million by 2050. It will promote the economic development of the cities of Zhaoqing, Maoming, Yangjiang and Yunfu in the western part of Guangdong, according to the statement.
High-speed railway and expressway networks will connect to the airport, helping Guangzhou and Foshan accelerate integrated development, two major GBA cities develop westward, and the Guangdong western city of Zhaoqing develop eastward.
The new airport will help meet the growing demands of the aviation market in the prosperous GBA, the statement said.
According to official statistics, Guangzhou Baiyun International Airport's passenger throughput reached 63.17 million visits last year, ranking first in the country for the fourth consecutive year.
The figure reached as high as 19.9 million passenger visits between January and March, and it is expected to approach 80 million visits in 2024, breaking a historical record.
Baiyun International Baiyun Airport, which now has two terminals in operation, is reaching its design capacity. The airport was designed to handle an annual passenger throughput of only 80 million visits.
To meet the growing demand, the third phase of the airport's expansion, which includes a new terminal and a runway, will be completed in 2025.
When the airport's third phase expansion project starts operation before the end of next year, Guangzhou Baiyun International Airport will become the world's largest single airport, with an annual passenger throughput capacity of more than 120 million passenger visits.
www.chinadailyhk.com
Re: La Cina riapre i confini e i voli
CX incrementa tutte le rotte del Nord America:
Cathay Pacific during Northern winter 2024/25 season plans to restore additional frequencies to North America, based on available flights for reservation, as well as the airline’s bulletin. Planned North America operations as of 12SEP24 include the following.
Hong Kong – Boston eff 07NOV24 Increase from 6 to 7 weekly
Hong Kong – Chicago O'Hare eff 01JAN25 Increase from 5 to 7 weekly
Hong Kong – Los Angeles eff 27OCT24 Increase from 13 to 16 weekly (17 from 01JAN25, 18 from 01FEB25, 20 from 01MAR25)
Hong Kong – San Francisco eff 27OCT24 Increase from 9 to 11 weekly (12 from 01DEC24, 14 from 07JAN25, 16 from 01MAR25)
Hong Kong – Toronto eff 27OCT24 Increase from 10 to 13 weekly (14 from 02JAN25. This route originally opened for booking as 10 weekly flights in winter season)
Hong Kong – Vancouver eff 27OCT24 Increase from 10 to 11 weekly (14 from 01DEC24)
The airline continues to operate 21 weekly Hong Kong – New York JFK flights in Northern winter 2024/25 season. Operational aircraft remains likely to change.
aeroroutes.com
Cathay Pacific during Northern winter 2024/25 season plans to restore additional frequencies to North America, based on available flights for reservation, as well as the airline’s bulletin. Planned North America operations as of 12SEP24 include the following.
Hong Kong – Boston eff 07NOV24 Increase from 6 to 7 weekly
Hong Kong – Chicago O'Hare eff 01JAN25 Increase from 5 to 7 weekly
Hong Kong – Los Angeles eff 27OCT24 Increase from 13 to 16 weekly (17 from 01JAN25, 18 from 01FEB25, 20 from 01MAR25)
Hong Kong – San Francisco eff 27OCT24 Increase from 9 to 11 weekly (12 from 01DEC24, 14 from 07JAN25, 16 from 01MAR25)
Hong Kong – Toronto eff 27OCT24 Increase from 10 to 13 weekly (14 from 02JAN25. This route originally opened for booking as 10 weekly flights in winter season)
Hong Kong – Vancouver eff 27OCT24 Increase from 10 to 11 weekly (14 from 01DEC24)
The airline continues to operate 21 weekly Hong Kong – New York JFK flights in Northern winter 2024/25 season. Operational aircraft remains likely to change.
aeroroutes.com
Re: La Cina riapre i confini e i voli
Ecco un articolo che spiega la situazione dei voli tra Cina e USA, in particolare vengono evidenziati i piani di DL e UA, mentre AA è in standby:
Delta, United Seek Further Extensions For Unused U.S.-China Flights
Both carriers have cited ongoing market challenges and reduced travel demand as reasons for their requests.
Delta Air Lines and United Airlines are requesting extensions from the U.S. Transportation Department (DOT) for unused flight frequencies between the U.S. and mainland China as capacity between the two countries remains significantly below pre-pandemic levels.
Both carriers have cited ongoing market challenges and reduced travel demand as reasons for their requests. Delta is seeking a dormancy waiver for 28 of its 42 weekly frequencies to China for the upcoming winter season, which runs from Oct. 27, 2024, to March 29, 2025. United is requesting a similar waiver for 42 of its 63 weekly frequencies, planning to operate only 21 during the same period.
The requests come as part of the air transport agreement between the U.S. and China, which allows U.S. airlines to operate routes to China with DOT approval, provided they fulfill these flights or risk losing them. The DOT began issuing waivers during the pandemic and has continued to extend them while slowly reinstating operations for both U.S. and Chinese airlines.
Delta currently operates daily flights from Seattle and Detroit to Shanghai, but seeks to delay the restart of four other routes: Atlanta-Shanghai, Detroit-Beijing, Los Angeles-Shanghai and Seattle-Beijing.
Meanwhile, United plans to offer daily flights between Los Angeles and Shanghai, San Francisco and Beijing, and San Francisco and Shanghai this winter. However, the airline wants to extend the waiver on six routes: Chicago-Beijing, Chicago-Shanghai, Newark-Beijing, Newark-Shanghai, Washington-Beijing and an additional seven weekly frequencies on San Francisco-Shanghai.
Both carriers have praised the DOT for balancing flight reinstatements with market demand and expect that further waivers may be needed.
American Airlines has not yet requested a waiver extension for the winter 2024-25 season, but continues to operate just seven of its 21 weekly frequencies, flying daily between Dallas-Fort Worth and Shanghai.
The Delta and United applications to extend the temporary dormancy waiver for the unused U.S.-China frequencies come as capacity between the countries continues to lag—a consequence of geopolitical issues and lower business travel demand. According to OAG Schedules Analyser data, there are about 241,000 available two-way seats during September 2024, marking a reduction of 72% on 2019 levels.
The DOT has allowed Chinese airlines 50 roundtrip flights per week since March 31, while U.S. airlines are also allowed 50 per week. However, before the pandemic, 150 flights operated each week between the world’s top two economies. U.S. airlines are currently operating a combined 39 roundtrip flights per week, while Chinese carriers are using the full 50 frequencies permitted.
https://aviationweek.com/
Delta, United Seek Further Extensions For Unused U.S.-China Flights
Both carriers have cited ongoing market challenges and reduced travel demand as reasons for their requests.
Delta Air Lines and United Airlines are requesting extensions from the U.S. Transportation Department (DOT) for unused flight frequencies between the U.S. and mainland China as capacity between the two countries remains significantly below pre-pandemic levels.
Both carriers have cited ongoing market challenges and reduced travel demand as reasons for their requests. Delta is seeking a dormancy waiver for 28 of its 42 weekly frequencies to China for the upcoming winter season, which runs from Oct. 27, 2024, to March 29, 2025. United is requesting a similar waiver for 42 of its 63 weekly frequencies, planning to operate only 21 during the same period.
The requests come as part of the air transport agreement between the U.S. and China, which allows U.S. airlines to operate routes to China with DOT approval, provided they fulfill these flights or risk losing them. The DOT began issuing waivers during the pandemic and has continued to extend them while slowly reinstating operations for both U.S. and Chinese airlines.
Delta currently operates daily flights from Seattle and Detroit to Shanghai, but seeks to delay the restart of four other routes: Atlanta-Shanghai, Detroit-Beijing, Los Angeles-Shanghai and Seattle-Beijing.
Meanwhile, United plans to offer daily flights between Los Angeles and Shanghai, San Francisco and Beijing, and San Francisco and Shanghai this winter. However, the airline wants to extend the waiver on six routes: Chicago-Beijing, Chicago-Shanghai, Newark-Beijing, Newark-Shanghai, Washington-Beijing and an additional seven weekly frequencies on San Francisco-Shanghai.
Both carriers have praised the DOT for balancing flight reinstatements with market demand and expect that further waivers may be needed.
American Airlines has not yet requested a waiver extension for the winter 2024-25 season, but continues to operate just seven of its 21 weekly frequencies, flying daily between Dallas-Fort Worth and Shanghai.
The Delta and United applications to extend the temporary dormancy waiver for the unused U.S.-China frequencies come as capacity between the countries continues to lag—a consequence of geopolitical issues and lower business travel demand. According to OAG Schedules Analyser data, there are about 241,000 available two-way seats during September 2024, marking a reduction of 72% on 2019 levels.
The DOT has allowed Chinese airlines 50 roundtrip flights per week since March 31, while U.S. airlines are also allowed 50 per week. However, before the pandemic, 150 flights operated each week between the world’s top two economies. U.S. airlines are currently operating a combined 39 roundtrip flights per week, while Chinese carriers are using the full 50 frequencies permitted.
https://aviationweek.com/
Re: La Cina riapre i confini e i voli
SEA sta investendo parecchio sullo sviluppo nelle piattaforme Wechat/LittleRedBook per presentare e promuovere i servizi a 360^ alla clientela cinese.
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Re: La Cina riapre i confini e i voli
Spero non si limiti a postare le traduzioni dai propri social network, potrebbe scoraggiare le visite a Milano…
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La Cina riapre i confini e i voli
No se investi in quelle piattaforme devi ripensare da zero i contenuti e la fruibilità degli stessi. Forse ci stanno credendo.I-GABE ha scritto:Spero non si limiti a postare le traduzioni dai propri social network, potrebbe scoraggiare le visite a Milano…
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Re: La Cina riapre i confini e i voli
Speriamo! E magari a quel punto potrebbero finalmente fare post meno pietosi sui social già in uso…
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Re: La Cina riapre i confini e i voli
Poi quello di oggi pazzesco:I-GABE ha scritto:Speriamo! E magari a quel punto potrebbero finalmente fare post meno pietosi sui social già in uso…
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A un paio di scali di distanza…
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Re: La Cina riapre i confini e i voli
Nuova rotta inedita per CX, da aprile 2025 volerà sulla HK-Dfw destinazione servita pre-pandemia da AA (a quanto pare molto performante):
CATHAY PACIFIC SCHEDULES HONG KONG – DALLAS APRIL 2025 LAUNCH
Cathay Pacific in Northern summer 2025 season plans to launch Hong Kong – Dallas/Ft. Worth service, previously served by American Airlines until 2020. The oneWorld member will serve this route 4 times weekly from 24APR25, with Airbus A350-1000XWB aircraft.
CX898 HKG1605 – 1755DFW 351 x357
CX897 DFW2355 – 0505+2HKG 351 x357
aeroroutes.com
CATHAY PACIFIC SCHEDULES HONG KONG – DALLAS APRIL 2025 LAUNCH
Cathay Pacific in Northern summer 2025 season plans to launch Hong Kong – Dallas/Ft. Worth service, previously served by American Airlines until 2020. The oneWorld member will serve this route 4 times weekly from 24APR25, with Airbus A350-1000XWB aircraft.
CX898 HKG1605 – 1755DFW 351 x357
CX897 DFW2355 – 0505+2HKG 351 x357
aeroroutes.com
Re: La Cina riapre i confini e i voli
In tema di Cina, al momento questa è l'offerta di posti dagli scali Europei verso la Cina (mainland escluso Taiwan e Hong Kong), per la stagione invernale.
Classifica top 20 scali:
1 Moscow Sheremetyevo 1.216.846
2 London Heathrow 727.000
3 Frankfurt International 685.038
4 Paris CDG 683.920
5 Istanbul Airport 565.494
6 Amsterdam Schiphol 456.190
7 Rome Fiumicino 388.004
8 Milan Malpensa 378.478
9 London Gatwick 317.402
10 Madrid Barajas 317.002
11 Munich 268.566
12 Budapest 25.558
13 Brussels National 214.610
14 Barcelona El Prat 145.058
15 Manchester International 127.716
16 Vienna 125.540
17 Helsinki Vantaa 93.376
18 St. Petersburg 93.098
19 Copenhagen Kastrup 86.570
20 Athens 75.392
Classifica top 20 scali:
1 Moscow Sheremetyevo 1.216.846
2 London Heathrow 727.000
3 Frankfurt International 685.038
4 Paris CDG 683.920
5 Istanbul Airport 565.494
6 Amsterdam Schiphol 456.190
7 Rome Fiumicino 388.004
8 Milan Malpensa 378.478
9 London Gatwick 317.402
10 Madrid Barajas 317.002
11 Munich 268.566
12 Budapest 25.558
13 Brussels National 214.610
14 Barcelona El Prat 145.058
15 Manchester International 127.716
16 Vienna 125.540
17 Helsinki Vantaa 93.376
18 St. Petersburg 93.098
19 Copenhagen Kastrup 86.570
20 Athens 75.392
Re: La Cina riapre i confini e i voli
Sempre la classifica di prima, ma con l'aggiunta di Hong Kong e Taiwan al totale dei voli verso la Cina.
1 Moscow Sheremetyevo 1.257.102
2 London Heathrow 1.251.372
3 Paris CDG 958.450
4 Frankfurt International 931.564
5 Istanbul Airport 786.656
6 Amsterdam Schiphol 683.872
7 Milan Malpensa 486.158
8 Rome Fiumicino 426.440
9 Madrid Barajas 364.042
10 Munich 320.246
11 London Gatwick 317.402
12 Budapest 255.558
13 Zurich 231.550
14 Vienna 216.472
15 Brussels National 214.610
16 Manchester International 202.196
17 Helsinki Vantaa 174.518
18 Barcelona El Prat 145.058
19 St. Petersburg 93.098
20 Copenhagen Kastrup 86.570
1 Moscow Sheremetyevo 1.257.102
2 London Heathrow 1.251.372
3 Paris CDG 958.450
4 Frankfurt International 931.564
5 Istanbul Airport 786.656
6 Amsterdam Schiphol 683.872
7 Milan Malpensa 486.158
8 Rome Fiumicino 426.440
9 Madrid Barajas 364.042
10 Munich 320.246
11 London Gatwick 317.402
12 Budapest 255.558
13 Zurich 231.550
14 Vienna 216.472
15 Brussels National 214.610
16 Manchester International 202.196
17 Helsinki Vantaa 174.518
18 Barcelona El Prat 145.058
19 St. Petersburg 93.098
20 Copenhagen Kastrup 86.570
Re: La Cina riapre i confini e i voli
Grazie. Mi stupisce un po' il rapporto 13.5 a 1 tra Mosca e San Pietroburgo.
-
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Re: La Cina riapre i confini e i voli
Nuovo MAD-SZX 2xw da novembre
Come un po' da tradizione di HU, va ad aggiungersi al volo da CKG
Come un po' da tradizione di HU, va ad aggiungersi al volo da CKG
Re: La Cina riapre i confini e i voli
Notizia che mi ha un po' stupito: LH cancella la Fra-Pechino lasciando la tratta a CA che vola tra le due città con una media di 2 voli al giorno ed in certi giorni della settimana arriva anche a 3. LH mantiene operativa la Muc-Pechino 5xw,(che si somma alla Pek-Muc di CA). Effetto dell'impossibilità di sorvolare il territorio russo?
Lufthansa Discontinues Frankfurt – Beijing Service in late-Oct 2024
Lufthansa as of Friday 27SEP24 filed inventory changes for Frankfurt – Beijing Capital route, as the airline closed reservations for all flights for travel on/after 26OCT24, Frankfurt departure. The Star Alliance carrier previously scheduled 5 weekly flights with Airbus A340-600 aircraft during Northern winter 2024/25 season. Reservations for flights on/after 30MAR25 in Northern summer season is also closed.
Previously filed schedule as follows.
LH720 FRA1530 – 0930+1PEK 346 x14
LH721 PEK1215 – 1815FRA 346 x25
Lufthansa will continue to serve Munich – Beijing Capital route with A350-900XWB aircraft 5 times weekly.
aeroroutes.com
Lufthansa Discontinues Frankfurt – Beijing Service in late-Oct 2024
Lufthansa as of Friday 27SEP24 filed inventory changes for Frankfurt – Beijing Capital route, as the airline closed reservations for all flights for travel on/after 26OCT24, Frankfurt departure. The Star Alliance carrier previously scheduled 5 weekly flights with Airbus A340-600 aircraft during Northern winter 2024/25 season. Reservations for flights on/after 30MAR25 in Northern summer season is also closed.
Previously filed schedule as follows.
LH720 FRA1530 – 0930+1PEK 346 x14
LH721 PEK1215 – 1815FRA 346 x25
Lufthansa will continue to serve Munich – Beijing Capital route with A350-900XWB aircraft 5 times weekly.
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- malpensante
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Re: La Cina riapre i confini e i voli
Lufthansa e Air China sono in Joint Venture, che il metallo sia di una o dell’altra è indifferente, ma il metallo cinese sorvola la Russia e costa meno.
- cesare.caldi
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- Iscritto il: lun 15 ott 2007, 22:55:42
Re: La Cina riapre i confini e i voli
Su altri lidi si dice che questa espansione delle compagnie cinesi in Europa con molte nuove rotte e riaperture annunciate di recente abbiano motivazioni piu' politiche che di effettiva risposta alla domanda del mercato.
In pratica il partito ha dato ordine di potenziare il network delle compagnie cinesi per fare vedere al mondo che anche nel settore dell' aviazione la Cina domina i cieli.
Molte di queste rotte aperte nella realta' stanno andando male con LF bassi ma non vengono chiuse perche' la gran parte delle compagnie cinesi sono controllate direttamente o indirettamente dal governo e quindi prendono ordini, aprono le rotte richieste e le mantengono anche se in perdita, poi a fine anno le perdite accumulate vengono ripianate dal governo.
In pratica il partito ha dato ordine di potenziare il network delle compagnie cinesi per fare vedere al mondo che anche nel settore dell' aviazione la Cina domina i cieli.
Molte di queste rotte aperte nella realta' stanno andando male con LF bassi ma non vengono chiuse perche' la gran parte delle compagnie cinesi sono controllate direttamente o indirettamente dal governo e quindi prendono ordini, aprono le rotte richieste e le mantengono anche se in perdita, poi a fine anno le perdite accumulate vengono ripianate dal governo.
Re: La Cina riapre i confini e i voli
Insomma come faceva fino a qualche tempo fa' Alitalia. Apriva rotte e le operava anche se in perdita, tanto poi pantalone risanava il debito.cesare.caldi ha scritto: ↑sab 28 set 2024, 15:37:05 Su altri lidi si dice che questa espansione delle compagnie cinesi in Europa con molte nuove rotte e riaperture annunciate di recente abbiano motivazioni piu' politiche che di effettiva risposta alla domanda del mercato.
In pratica il partito ha dato ordine di potenziare il network delle compagnie cinesi per fare vedere al mondo che anche nel settore dell' aviazione la Cina domina i cieli.
Molte di queste rotte aperte nella realta' stanno andando male con LF bassi ma non vengono chiuse perche' la gran parte delle compagnie cinesi sono controllate direttamente o indirettamente dal governo e quindi prendono ordini, aprono le rotte richieste e le mantengono anche se in perdita, poi a fine anno le perdite accumulate vengono ripianate dal governo.
AC, AP, AT, AY, AZ, B6, BA, BK, BR, BT, CA, CI, CX, CZ, EC, EI, EK, EN, EY, FB, FD, FM, FR, G7, GA, GQ, HU, I8, IB, IG, J8, KE, KL, L4, LH, LO, LX, MHS, MI, MU, NH, OK, OS, OZ, PC, QR, SC, SK, SN, SQ, T2, TG, TK, TP, U2, U9, UA, VE, VN, VY, W6, WY, X3, ZH, ZS, 0B
Re: La Cina riapre i confini e i voli
Per mia personale esperienza tutti i voli fatti in Cina li ho trovati sempre pieni...qualcuno ha i dati sui voli operati a Milano?cesare.caldi ha scritto: ↑sab 28 set 2024, 15:37:05 Su altri lidi si dice che questa espansione delle compagnie cinesi in Europa con molte nuove rotte e riaperture annunciate di recente abbiano motivazioni piu' politiche che di effettiva risposta alla domanda del mercato.
In pratica il partito ha dato ordine di potenziare il network delle compagnie cinesi per fare vedere al mondo che anche nel settore dell' aviazione la Cina domina i cieli.
Molte di queste rotte aperte nella realta' stanno andando male con LF bassi ma non vengono chiuse perche' la gran parte delle compagnie cinesi sono controllate direttamente o indirettamente dal governo e quindi prendono ordini, aprono le rotte richieste e le mantengono anche se in perdita, poi a fine anno le perdite accumulate vengono ripianate dal governo.
AC, AP, AT, AY, AZ, B6, BA, BK, BR, BT, CA, CI, CX, CZ, EC, EI, EK, EN, EY, FB, FD, FM, FR, G7, GA, GQ, HU, I8, IB, IG, J8, KE, KL, L4, LH, LO, LX, MHS, MI, MU, NH, OK, OS, OZ, PC, QR, SC, SK, SN, SQ, T2, TG, TK, TP, U2, U9, UA, VE, VN, VY, W6, WY, X3, ZH, ZS, 0B
Re: La Cina riapre i confini e i voli
Per mia esperienza personale le cinesi hanno pricing decisamente aggressivi sui transiti con destinazione finale extra-China.
Vero che sono le uniche a poter sorvolare la Russia il che offre un buon margine rispetto alla concorrenza, ma si vedono tariffe che neppure pre-Covid, specie per il Giappone, dove costano quasi costantemente la metà degli altri
Vero che sono le uniche a poter sorvolare la Russia il che offre un buon margine rispetto alla concorrenza, ma si vedono tariffe che neppure pre-Covid, specie per il Giappone, dove costano quasi costantemente la metà degli altri
Re: La Cina riapre i confini e i voli
Effettivamente è vero, si trovano voli per la Thailandia via TFU con CA meno di € 500 A/Rmaclover ha scritto: ↑sab 28 set 2024, 20:10:14 Per mia esperienza personale le cinesi hanno pricing decisamente aggressivi sui transiti con destinazione finale extra-China.
Vero che sono le uniche a poter sorvolare la Russia il che offre un buon margine rispetto alla concorrenza, ma si vedono tariffe che neppure pre-Covid, specie per il Giappone, dove costano quasi costantemente la metà degli altri
Anche Taiwan, il Giappone a poco più.
AC, AP, AT, AY, AZ, B6, BA, BK, BR, BT, CA, CI, CX, CZ, EC, EI, EK, EN, EY, FB, FD, FM, FR, G7, GA, GQ, HU, I8, IB, IG, J8, KE, KL, L4, LH, LO, LX, MHS, MI, MU, NH, OK, OS, OZ, PC, QR, SC, SK, SN, SQ, T2, TG, TK, TP, U2, U9, UA, VE, VN, VY, W6, WY, X3, ZH, ZS, 0B
Chi c’è in linea
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