RYANAIR news

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KittyHawk
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Re: RYANAIR news

Messaggio da leggereda KittyHawk » ven 20 dic 2024, 22:09:42

clabre ha scritto: ven 20 dic 2024, 21:12:01
easyMXP ha scritto: gio 19 dic 2024, 13:51:48Ma cos'ha fatto il tizio sul volo per Atene?
In tutto ciò, la domanda più pertinente è rimasta inevasa
Googolando in rete si trova questo:
The incident, which took place on a Ryanair flight from London to Athens in July 2020, occurred when a passenger refused to follow the crew's instructions. Disruptions during a flight are not only inconvenient for the other passengers, but also endanger the safety and smooth running of the flight operation. In this case, the passenger had ignored the flight attendants' request to remain calm during the flight, which led to an escalation and required police attention upon landing in Athens.

easyMXP
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Re: RYANAIR news

Messaggio da leggereda easyMXP » ven 20 dic 2024, 23:06:06

Insomma ha urlato un po', insultato qualcuno, tirato giù qualche porcone.
Il volo è comunque regolarmente arrivato ad Atene.
240 anni di pena mi sembrano eccessivi.

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cesare.caldi
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Re: RYANAIR news

Messaggio da leggereda cesare.caldi » sab 21 dic 2024, 10:01:47

Quando compri un biglietto aereo accetti un contratto, tra le condizioni che nessuno legge ci sono anche quelle che devi obbedire agli ordini impartiti dall' equipaggio, se non lo fai metti a rischio la sicurezza tua e degli altri e oltre al ban che potrebbe farti la compagnia a sua discrezione, si rischia anche l'accusa di interruzione di pubblico servizio e/o attentato alla sicurezza dei trasporti che sono reati penali.

easyMXP
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Re: RYANAIR news

Messaggio da leggereda easyMXP » sab 21 dic 2024, 12:39:30

Certamente, un tribunale ha valutato l'accaduto e ha deciso che 6 mesi potessero bastare. Evidentemente il passeggero in questione ha alzato un po' i toni, ma non è andato oltre.

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Re: RYANAIR news

Messaggio da leggereda MXP3000 » sab 21 dic 2024, 15:56:33

easyMXP ha scritto: sab 21 dic 2024, 12:39:30 Evidentemente il passeggero in questione ha alzato un po' i toni, ma non è andato oltre.
Secondo me non lo puoi dire. Rimane una tua supposizione. Non si puo' sapere cosa esattamente abbia fatto.
MXP3000... sognando un hub...

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Re: RYANAIR news

Messaggio da leggereda easyMXP » sab 21 dic 2024, 17:17:45

MXP3000 ha scritto: sab 21 dic 2024, 15:56:33
easyMXP ha scritto: sab 21 dic 2024, 12:39:30 Evidentemente il passeggero in questione ha alzato un po' i toni, ma non è andato oltre.
Secondo me non lo puoi dire. Rimane una tua supposizione. Non si puo' sapere cosa esattamente abbia fatto.
Ma lo sa il tribunale, che ha comminato una pena molto lieve.

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I-Alex
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Re: RYANAIR news

Messaggio da leggereda I-Alex » lun 13 gen 2025, 20:50:27

RYANAIR FORNISCE I DETTAGLI SULLA RICHIESTA DI RISARCIMENTO DI 15.000€ NELLA PROCEDURA CIVILE CONTRO UN PASSEGGERO PER IL DIROTTAMENTO DELL'AEROMOBILE VERSO PORTO AD APRILE 2024

Ryanair, la compagnia aerea numero 1 in Europa, ha reso noti oggi (lunedì 13 gennaio), i dettagli relativi ai costi e alle spese sostenute come conseguenza diretta di un passeggero molesto a bordo del volo da Dublino a Lanzarote il 9 aprile 2024. A causa del comportamento molesto di un passeggero, l'aereo è stato costretto a deviare su Porto, dove è atterrato e il passeggero è stato fatto sbarcare e arrestato. A causa del limite orario dell'equipaggio, oltre 160 passeggeri sono stati obbligati a pernottare all'aeroporto di Porto, con la compagnia aerea che ha coperto interamente i costi per l'alloggio, i pasti e altre spese. Inoltre, Ryanair ha dovuto fornire un aereo e un equipaggio aggiuntivi per effettuare il volo di ritorno da Lanzarote a Dublino, che è decollato il 10 aprile 2024.

A causa di questo comportamento inappropriato, oltre 160 passeggeri e 6 membri dell'equipaggio sono stati dirottati su Porto, dove hanno trascorso la notte, per poi proseguire il viaggio verso Lanzarote il giorno successivo, il 10 aprile 2024. Sono emerse alcune richieste di chiarimenti riguardo all’importo di 15.000 € derivante da questo dirottamento, che Ryanair ha suddiviso come segue:

Immagine

Un portavoce di Ryanair ha dichiarato:

"Nessuno di questi costi sarebbe stato sostenuto se questo passeggero molesto non avesse imposto un dirottamento a Porto, necessario per garantire la sicurezza dell'aereo, dei 160 passeggeri e dei 6 membri dell'equipaggio a bordo. I governi europei continuano a non prendere provvedimenti quando i passeggeri molesti minacciano la sicurezza dell'aereo e costringono le compagnie a dirottamenti. In questo caso, la Procura portoghese ha stabilito che, poiché l'aereo e il passeggero sono irlandesi, questo caso dovrebbe essere trasferito in Irlanda. Ryanair sta quindi intraprendendo un procedimento civile contro questo passeggero presso i tribunali irlandesi per recuperare questi costi, che sono stati sostenuti interamente ed esclusivamente a seguito del comportamento del passeggero molesto, che ha causato non solo un dirottamento, ma un pernottamento a Porto per oltre 160 passeggeri e 6 membri dell'equipaggio e dell'aereo.

È tempo che le autorità dell'UE agiscano per limitare la vendita di alcolici negli aeroporti. Le compagnie aeree, come Ryanair, contengono e limitano già la vendita di alcolici a bordo dei propri aerei, in particolare nei casi di passeggeri indisciplinati. Tuttavia, quando i voli ritardano, i passeggeri consumano alcolici in eccesso negli aeroporti senza alcun limite di acquisto o consumo. Non riusciamo a capire perché i passeggeri negli aeroporti non siano limitati a 2 bevande alcoliche (utilizzando la loro carta d'imbarco esattamente nello stesso modo in cui limitano le vendite duty free), poiché ciò si tradurrebbe in un comportamento più sicuro e migliore dei passeggeri a bordo degli aerei e in un'esperienza di viaggio più sicura per i passeggeri e gli equipaggi in tutta Europa.”

Fonte RYANAIR
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Re: RYANAIR news

Messaggio da leggereda I-GABE » lun 13 gen 2025, 21:22:56

Proprio oggi leggevo di due casi “pesanti” in USA e di FR che ha nuovamente proposto limiti al consumo di alcolici…


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I-Alex
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Re: RYANAIR news

Messaggio da leggereda I-Alex » mer 29 gen 2025, 07:09:19


RYANAIR REPORTS Q3 PAT OF €149M AS TRAFFIC GROWS 9%

9 MONTH YTD PROFIT FALLS 12% ON LOWER FARES

Ryanair Holdings plc today (27 Jan.) reported a Q3 profit after tax of €149m, compared to the prior-year Q3 PAT of €15m, as traffic grew 9% to 45m passengers at marginally higher fares due to stronger close-in Christmas/New Year bookings. Cumulative 9 month profits of €1.94bn fell 12% below PY 9 month PAT on 8% lower air fares.

Immagine

Q3 highlights include:

Traffic grew 9% to 45m, despite prolonged Boeing delays.
Rev. per pax rose 1% (Q3 ave. fare & ancil. revenue per pax up 1%).
172 B737 “Gamechangers” in 609 fleet at 31 Dec.
Approved OTA partnerships almost fully integrated.
Over 50% of €800m buy-back completed at 31 Dec.
€0.223 per share interim div. payable 26 Feb.
Ryanair Group CEO Michael O’Leary, said:

Q3 FY25 BUSINESS REVIEW

Revenue & Costs:

“Total Q3 revenue rose 10% to €2.96bn. Scheduled revenue increased 10% to €1.92bn as traffic (despite repeated Boeing delivery delays) grew 9% at marginally higher Q3 ave. fares (+1%), helped by strong close-in Christmas/New Year bookings and easier PY comps (with last year’s Q3 holiday season impacted by the OTA boycott). Ancillary revenues delivered another solid performance, rising 10% to €1.04bn in Q3. Operating costs rose 8% to €2.93bn as fuel hedge savings offset higher staff and other costs due (in part) to Boeing delivery delays.

Q4 FY25 fuel is c.85% hedged at $80bbl and FY26 fuel is over 75% hedged at $77bbl, de-risking the Group from fuel price volatility.

Balance Sheet, Liquidity & Shareholder Returns:

Ryanair’s balance sheet is one of the strongest in the industry with a BBB+ credit rating (both S&P and Fitch). On 31 Dec., gross cash was €2.77bn which delivered a modest quarter end net cash balance of €75m, despite €1.1bn capex, over €1.1bn share buybacks and a €0.2bn dividend paid last Sept. Our owned B737 fleet (582 aircraft) is fully unencumbered, which widens Ryanair’s cost advantage over competitor airlines. While Ryanair prepares to repay a maturing €850m bond in Sept. 2025 from internal cash resources, our competitors remain exposed to expensive (long-term) finance and rising aircraft lease costs.

We’re now over halfway through our current €800m buyback and remain on track to complete this programme by mid-2025. When complete, Ryanair will have returned almost €9bn (incl. dividends) to our shareholders since 2008, with approx. 36% of our issued share capital repurchased and cancelled. An interim dividend of €0.223 per share will be paid in late Feb.

FLEET & GROWTH

Ryanair had 172 B737-8200 “Gamechangers” in its 609 aircraft fleet at 31 Dec. We continue to work with Boeing to accelerate aircraft deliveries and visited Seattle earlier this month. While B737 production is recovering from Boeing’s strike in late 2024, we no longer expect Boeing to deliver sufficient aircraft ahead of S.25 to facilitate FY26 traffic growth to 210m passengers. Boeing delays have forced us to revise our FY26 traffic target to 206m (just 3% growth). We’re hopeful that the remaining 29 Gamechangers in our 210 orderbook will deliver before March 2026, enabling us to recover this delayed traffic growth in S.26 instead of S.25. Boeing expects the MAX-10 to be certified in late 2025 which, we hope, will facilitate a timely delivery of our first 15 MAX-10s in Spring 2027 (as contracted).

Over the coming year, we’ll reallocate this scarce capacity growth to those regions and airports (in Poland, Sweden and Italy) who are investing in growth by cutting/abolishing aviation taxes, and incentivising traffic growth. Almost all of our S.25 capacity is now on sale, incl. 164 new routes (total 2,600 routes), and we encourage early booking on www.ryanair.com to avoid disappointment.

We expect European short-haul capacity to remain constrained in 2025 as many of Europe’s Airbus operators continue to work through Pratt & Whitney engine repairs, both major OEMs struggle with delivery backlogs, and EU airline consolidation continues, incl. Lufthansa’s takeover of ITA, Air France-KLM’s stake in SAS and the upcoming sale of TAP. These capacity constraints, combined with our significant cost advantage, strong balance sheet, low-cost aircraft orders and industry leading operational resilience will, we believe, facilitate Ryanair’s low-fare profitable growth to 300m passengers over the next decade.

ESG

During Q3, MSCI reconfirmed Ryanair’s ‘A’ rating, we retained Sustainalytics No.1 global large cap airline ESG ranking and Ryanair became the first major airline to have its environmental targets (to reduce CO2 per pax/km by 29% to c.50grams by 2031) validated to the latest SBTi guidelines. In Q3 the retro-fit of winglets to our B737NG fleet (target of 409 by 2026) continued, reducing fuel burn by 1.5% and noise by 6%, and we took delivery of 2 Gamechangers (4% more seats, 16% less fuel & CO2). Our new aircraft, increasing use of winglets and SAF commitments positions Ryanair as one of the EU’s most environmentally efficient airlines. Plans to migrate the remaining 25% of customers who don’t already check-in via the Ryanair App to paperless boarding during 2025 are progressing well. This initiative will remove approx. 300 tonnes of paper annually and will ensure that all customers have access to Day of Travel updates, live flight information, the convenience of Order to Seat for onboard purchases and the many other features contained in the Ryanair App (the ideal travel companion).

In 2024 European airlines suffered record ATC delays due to ATC staff shortages, poor rostering and repeated equipment failures, which caused repeated flight delays and cancellations (especially to first wave morning departures). As we plan for S.25, we renew our call on the EU Commission to urgently deliver long delayed reform of Europe’s inefficient ATC service. This can be achieved by demanding adequate staffing of Europe’s ATC providers, especially for the morning/first wave departures and protecting overflights (during national strikes) which would deliver dramatic environmental and punctuality benefits for EU passengers and air travel.

EU Airline Ownership & Control:

Last Sept. the Board confirmed that over 49% of Ryanair’s issued share capital was held by EU nationals. In anticipation of the 50% threshold being reached, the Board deemed it appropriate to review the potential variation of (1) the purchase prohibition on non-EU nationals acquiring Ryanair ordinary shares (in place since 2002) or (2) the voting restrictions (in effect since Jan. 2021, following Brexit) in a manner that best ensures compliance with EU Reg. 1008/2008. As part of this review, an engagement process with shareholders and regulators began last Sept. and is now at an advanced stage. Current restrictions on share purchases and voting by non-EU nationals will remain in place during the review. There can be no certainty as to the duration of this review or that any variation in approach will result from the review. Based on current trends, the Company expects its EU shareholding to reach the 50% threshold in H1 2025, or soon thereafter.

OUTLOOK

We expect FY25 traffic to reach almost 200m (+9%) guests, subject to no further adverse news on Boeing delivery delays. Unit costs are performing in line with expectations, as the cost gap between Ryanair and EU competitor airlines widens, and should be broadly flat for the full-year. Our fuel hedge savings, strong interest income and some modest aircraft delay compensation are largely offsetting ex-fuel cost inflation (particularly crew pay & productivity increases, higher handling & ATC fees and the cost inefficiency of repeated B737 delivery delays). While Q3 fares were marginally stronger than the prior year (which was impacted by the OTA boycott in late Nov. 2023), this year’s Q4 will not benefit from last year’s early Easter, which makes our Q4 PY comp. very challenging. At this stage, we are cautiously guiding FY25 PAT in a range of €1.55bn to €1.61bn. The final FY25 PAT outcome remains subject to avoiding adverse external developments between now and the end of Mar., incl. the risk of conflicts in Ukraine and the Middle East, further Boeing delivery delays and ATC mismanagement/short-staffing here in Europe.”

Fonte RYANAIR
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Re: RYANAIR news

Messaggio da leggereda I-Alex » mer 05 feb 2025, 08:25:36

Gennaio 2025

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cesare.caldi
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Re: RYANAIR news

Messaggio da leggereda cesare.caldi » mer 05 feb 2025, 18:18:11

Sono vicinissimi a 200 milioni di pax annui, numeri impressionanti


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